GOLDMINE SERRA PELADA

GOLDMINE SERRA PELADA

RIDING, ALAN

$ 380,000.00
Editorial:
TASCHEN
Año de edición:
2019
Materia
Fotografía
ISBN:
978-3-8365-7508-9
Páginas:
206
Idioma:
ingles, aleman, frances
Cubierta:
Tapa Dura

Disponibilidad:

  • Av.ChileEn Stock
  • ZonaGEn Stock
$ 380,000.00
Añadir a favoritos

"What is it about a dull yellow metal that drives men to abandon their homes, sell their belongings and cross a continent in order to risk life, limbs and sanity for a dream?" - Sebasti o Salgado
When Sebasti o Salgado was finally authorized to visit Serra Pelada in September 1986, having been blocked for six years by Brazil's military authorities, he was ill-prepared to take in the extraordinary spectacle that awaited him on this remote hilltop on the edge of the Amazon rainforest. Before him opened a vast hole, some 200 meters wide and deep, teeming with tens of thousands of barely-clothed men. Half of them carried sacks weighing up to 40 kilograms up wooden ladders, the others leaping down muddy slopes back into the cavernous maw. Their bodies and faces were the color of ochre, stained by the iron ore in the earth they had excavated.
After gold was discovered in one of its streams in 1979, Serra Pelada evoked the long-promised El Dorado as the world's largest open-air gold mine, employing some 50,000 diggers in appalling conditions. Today, Brazil's wildest gold rush is merely the stuff of legend, kept alive by a few happy memories, many pained regrets--and Sebasti o Salgado's photographs.
Color dominated the glossy pages of magazines when Salgado shot these images. Black and white was a risky path, but the Serra Pelada portfolio would mark a return to the grace of monochrome photography, following a tradition whose masters, from Edward Weston and Brassa to Robert Capa and Henri Cartier-Bresson, had defined the early and mid-20th century. When Salgado's images reached The New York Times Magazine, something extraordinary happened: there was complete silence. "In my entire career at The New York Times," recalled photo editor Peter Howe, "I never saw editors react to any set of pictures as they did to Serra Pelada."
Today, with photography absorbed by the art world and digital manipulation, Salgado's portfolio holds a biblical quality and projects an immediacy that makes them vividly contemporary. The mine at Serra Pelada has been long closed, yet the intense drama of the gold rush leaps out of these images.
This book gathers Salgado's complete Serra Pelada portfolio in museum-quality reproductions, accompanied by a foreword by the photographer and an essay by Alan Riding.Also available in a signed and limited Collector's Edition and as an Art Edition.

Artículos relacionados

  • MIRE ESTO SI AMA LA BUENA FOTOGRAFIA
    GEMMA PADLEY
    * 100 imágenes que le obligarán a detenerse para redefinir su forma de pensar sobre la fotografía. * Repleto de enlaces y sugerencias para leer, escuchar, ver y disfrutar. * Una lectura obligada para cualquiera que aprecie el poder de la imagen. Redactado con sumo cuidado para ofrecer una nueva perspectiva del medio, incluye el trabajo de leyendas de la fotografía como Ansel Ad...
    En stock

    $ 140,000.00

  • CECILIA VICUÑA: DREAMING WATER (INGLES)
    VICUÑA, CECILIA
    Retrospective of Chilean poet, visual artist and feminist activist Cecilia Vicuña in a Chilean museum since 1971. Born in 1948 and based in New York, United States, since 1980, the artist created the concept of "Precarious Art" in the mid-1960s, to name what disappears. Her work is considered an early vision of ecofeminism and decolonization. The traveling exhibition includes a...
    En stock

    $ 300,000.00

  • SEBASTIÃO SALGADO. TRABAJADORES. UNA ARQUEOLOGÍA DE LA ERA INDUSTRIAL
    WANICK SALGADO,LÉLIA
    Las fotografías de Salgado presentan una perspectiva arqueológica del trabajo manual y arrojan luz sobre prácticas que surgieron en la Edad de Piedra y sobrevivieron a la Revolución Industrial hasta nuestros días. Trabajadores es una elegía a las tradiciones y a la dignidad y fortaleza de quienes trabajan en las condiciones más exigentes y peligrosas.“Este libro es un homenaje ...
    En stock

    $ 470,000.00

  • CERROS ORIENTALES DE BOGOTA
    CENTENO, LEONARDO
    Leonardo Centeno, autor de este fotolibro, tuvo la fortuna de comenzar a recorrer los cerros de mano de la Fundación Cerros de Bogotá, y la fortuna se extendió hasta llegar a sitios donde pocos han llegado, paisajes que nadie pensaría siquiera que son los cerros, donde incluso llegó a perderse de noche. Su amor por esta cadena montañosa se volvió incalculable y, de igual manera...
    En stock

    $ 161,250.00

  • MICHAEL FREEMAN SOBRE BLANCO Y NEGRO
    FREEMAN, MICHAEL
    La fotografía en blanco y negro no es solo la expresión más pura del proceso de creación de imágenes, sino también un camino esencial hacia una mejor comprensión de los principios fotográficos. Este libro explica cómo visualizar el mundo en blanco y negro mientras se captan imágenes y a desarrollar un instinto para poner en práctica la dinámica de la fotografía en blanco y negr...
    En stock

    $ 140,000.00

  • HELMUT NEWTON
    MOWER, SARAH
    Helmut Newton’s lens captured the essence of elegance and glamorous sexuality, showcasing the allure of women as never before. His images tell stories of desire, seduction, intrigue, and powerplay, leaving an indelible mark in our cultural history.“To the question: ‘What people do you like to photograph?’ my answer is: ‘Those I love, those I admire and those I hate.’”Helmut New...
    En stock

    $ 98,000.00

Otros libros del autor

  • Y SIGUIÓ LA FIESTA
    RIDING, ALAN
    En los años treinta, París era la capital cultural del mundo. Allí estaban todos los artistas, escritores, músicos y actores. Pero el 14 de junio de 1940, el ejército de la Alemania nazi ocupó París y súbitamente el mundo cultural tuvo que preguntarse, ¿Qué hacer? Algunos se exiliaron, como André Breton; otros huyeron para encontrar la muerte más adelante, como Irène Némirovsky...
    En stock

    $ 69,900.00